Список литературы:

  1. Дзюина Е.В. Поурочные разработки по английскому языку к УМК М.З.Биболетовой и др. “EnjoyEnglish” 4 класс
  2. УМК Биболетова М.З.  EnjoyEnglish 4 класс

 

Ознакомиться с материалом:

Konspekt_uroka_na_temu_My_house.docx


Жарова Людмила Владимировна - 
учитель второй категории
Классы: 2-9 (английский язык)

Конспект урока на тему «Myhouse»  4 «Б класс

Этапы урока и время их начала

Речь и действия учителя

I Организационный момент

 

«Good morning, dear children!Sit down, please!

 What day is it today? Who is absent today?

Today we have a very interesting lesson.The title of our lesson is“My house”

We will learn to describe our house and we’ll learn some new words.  And now let’s start our lesson.

II Фонетическая зарядка

 

Посмотрите-ка, в лесу гуляет веселая обезьянка amonkey. Она звонит в колокольчик: [n] ,[n], [n].Дразнит комариков: [z], [z], [z]. Приглашает на прогулку белочку: [ei], [ei], [ei]. Снова дразнит комариков: [z], [z], [z].Комарики рассердились и кусают ее, обезьянка кричит [ai] [ai] [ai]. Больно покусали комарики обезьянку. Она даже говорит с трудом: [m] ,[m], [m].К обезьянке прилетели пчелки и успокаивают ее:[ ð ], [ ð ], [ ð ]. Больше обезьянка никогда не будет дразнить комариков.

III Речеваязарядка

 

It’s time to check up your hometask.Ребята,давайте вспомним стихотворение, которое  нам рассказала обезьянка на прошлом уроке.

I want to listen to the poem that you have learnt at home. Look at the screen and remember the poem(4 чел.). Well done!

IVОсновнаячасть

 

  • And now, we start to learn some new words. Open your textbooks,page 20,Ex.1We can see the house where Jim and Jill live. Let’s listen some new words and repeat after the speaker
  • Look at the presentation. Try to translate these words.
  • It’s time to say how many rooms the Browns have got.It is Ex.2.Use the example.How many rooms you have got? Name them.
  • Ex.3,page 21. Read the task.Repeat these words after the speaker and try to remember how to read them correctly.
  • Jim and Jill have got a big house.Look at the screen, listen to the dialogues.We have these dialogues in your textbooks, page 21, exercise 4.Divide into pairs and act out the dialogues. Try to translate.
  • I think you are tired. Let’s have a rest.Will you stand up? Who can recite a poem and do exercises? Thank you.Take you seat.
  • · Lookatthenextslide.Мистер Рул хочет нам раскрыть еще один секрет английского языка. Для того,чтобы  вы могли рассказать о своей квартире/доме для этого вам потребуется оборот Thereis/Thereare. Подобные предложения переводятся на русский язык с конца. Оборот Thereis  употребляется для ед. числа существительных и Thereare… для множественного числа существительных. Let’s read the rule.
  • · Ex.7,p.22.Устно.Это упражнение позволит нам потренироваться в употреблении глагола tobe в предложениях с данным оборотом. (2 мин)Brilliant!!!
    • It’s time to read the first part of the story “The big secret”. Ex.8,p.22.Read the task.
    • Look at the screen. You should complete the sentences.Ex.10,p,23 Marvelous!

 

IV Заключительныйэтап

 

«Open your diaries and write down your home task -  S.b.ex.1, p.20

«Today we have learned  to describe our house  and you have read  the first part of the story «The big secret». Whatnewwordshavewelearnt?С каким правилом нас сегодня познакомил MrRule?

Рефлексия.«That’s all for today.«Thank you very much for your work .Your marks for today…»  Get your things together.. Good-bye.» Form a line

 

Речь и действия учащихся

Режимы работы

ТСО

Good morning, dear teacher!

They are sitting down.

They are listening.

П→Кл(хором)

П→У

П→Кл

The blackboard

And then they are repeating after me:[n] ,[n], [n].[z], [z], [z].

[ei], [ei], [ei].[z], [z], [z]

[ai] [ai] [ai][ ð ], [ ð ], [ ð ].

 

They are reading English sounds.

П→Кл(хором)

П→ У1

П→ У2

The presentation

 

In winter it’s cold and snowy,

In summer it’s sunny and fine.

In autumn it’s cloudy and rainy,

In spring I can jump up to the sky.

П→У123

 

The presentation

 

They are opening their Student’s books

They are listening and reading

Pupils are translating English words.”The Browns have … rooms.The are…”

 

They are watching the video.

They are acting out the dialogues.

 

They are doing exercises. “Hands up, Hands down, Hands on hips, Sit down….”

They are listening to the teacher.

They are reading English rule.

 

They are doing Ex.7,p.22

 

They are reading the first part of the story.

They are answering the questions.

П→Кл

П→У123

 

П→ У4

П→ У5

П→Кл

 

П→Кл У1→У2

У3→У4

 

У1→Кл

 

 

 

 

 

П→У123

 

П→ У7

П→ У8

 

 

The presentation

The Student’s book.

 

 

The Student’s book.

The presentation

The Student’s book.

The presentation

 

 

The Student’s book.

The text in Student’s book

The presentation

They are writing down homework task.

They are listening.

They are answering.

«Good-bye»

П→Кл

The presentation

 

Бесплатный конструктор сайтов - uCoz